Cum sa faci, ca sa iti pierzi clientii cu succes

Author: Elena This entry was posted in Relatii Sociale and tagged , , , , , .

“Omul sfinteste locul, iar nu locul pe om.”

Zicala romaneasca

 maniereSursa foto aici

Salutare!

Azi vreau sa iti spun trei povestioare scurte. De fapt sunt trei intamplari prin care am trecut de curand – una dintre ele chiar ieri…

Povestea nr. 1:

La un moment dat, in timpul sederii mele in Paris, s-a intamplat sa am nevoie de o traducere legalizata a actelor. Cum administratia este administratie, indiferent de tara, s-a dovedit ca traducerile notariale nu le erau suficiente, si ca trebuiau traduceri care sa fie recunoscute de institutia respectiva.

Ca traducator agreeat, pentru zona Parisului era o singura persoana…

Asta da monopol, mi-am zis eu! 🙂 Iti place sau nu, esti obligat sa lucrezi cu acel om, daca ai neaparata nevoie. In treacat m-am intrebat ce se intampla atunci cand traducatorul este in concediu, sau bolnav, iar tu ai de rezolvat urgent niste acte…

Eu am avut noroc – cand am sunat, persoana era disponibila, dar  numai pentru urmatoarele 2 ore… Asa ca, a trebuit sa las totul balta, sa iau documentele si sa fug pentru a prinde cabinetul deschis.

Dupa ce am traversat orasul si am orbecait pe niste stradute intortocheate, am reusit sa ma intalnesc si cu persoana respectiva.

Spre stupoarea mea, m-a intampinat plina de enervare, reprosandu-mi ca nu am ajuns mai repede, si ca ar fi vrut sa plece mai devreme. Totusi, la telefon, am specificat destulde clar ca o sa fac mai mult de 1 ora pana acolo…

Pe langa asta, s-a dovedit ca trebuiau alte acte fata de ceea ce discutasem…

Prin urmare, n-am rezolvat nimic si, daca as fi ajuns sa raspund la enervarea persoanei cu propria enervare, mi-as si pierdut si o gramada de energie, inutil.

In cele din urma am reusit sa-mi rezolv problemele fara acele acte, deci fara sa mai am nevoie de acel traducator.

Mi-am pus totusi intrebarea: daca ar fi fost o multime de alte persoane care sa ofere aceleasi servicii, oare acel traducator si-ar mai fi permis sa tipe la clienti?

♣ ♣ ♣

Povestea nr. 2:

Obisnuiesc sa merg la piata in fiecare saptamana, iar acolo am descoperit un magazin cu tot felul de nuci, seminte si fructe uscate. Bineinteles ca am fost incantata sa descopar varietatea de produse si preturile rezonabile!

Totusi, este un aspect care a inceput sa-mi diminueze entuziasmul – atitudinea persoanelor din acel magazin.

S-a intamplat de mai multe ori sa intru in acel loc, sa fie deja persoane care asteapta, iar fetele de acolo sa discute cu nonsalanta intre ele, ca si cum persoanele care asteapta nu ar exista… Iar in momentul in care te intreaba in final ce doresti, modul lor de a vorbi si limbajul non-verbal este atat de agresiv, incat mai-mai iti pui intrebare daca nu le deranjezi prin faptul ca le faci vanzare…. 😛

Acum,  nu sunt atat de pretentioasa incat sa vreau neparat formule de genul “multumesc” sau  „va rog” , dar as prefera macar sa nu se comporte omul ca si cum in timpul serviciului il deranjez din relaxare, sau ca mi-ar face vreo favoare prin faptul ca am cumparat de la el.

Daca s-ar fi intamplat o data sau de doua ori, as fi pus totul pe seama unor momente de indispozitie. Dar, cum scena se repeta de fiecare data, imi dau seama ca este o problema de atitudine.

♣ ♣ ♣

Povestea nr. 3: 

Aceasta poveste este legata de o companie aeriana romaneasca, despre care in ultima vreme cred ca au preturi destul de piperate, in raport cu serviciile pe care le ofera. Daca ar fi o companie low-cost, poate nu m-ar fi mirat intamplarea…

M-am hotarat sa schimb cu cateva zile inainte de zbor, biletul de avion. Cum era mentionat ca biletul nu se poate modifica on-line, ci doar la agentie, am inceput sa sun, pentru a afla ce este de facut.

Dupa ce am sunat pret de vreo 25 de minute la toate numerele disponibile (vreo sapte), in sfarsit raspunde cineva care imi spune sa revin in cinci minute la alt numar.

Astept, si apoi reincepe distractia – sun din nou la toate numerele timp de 20 minute, pana raspunde altcineva care ma redirectioneaza la alt numar, la persoanele care se ocupa cu genul meu de cereri…

Ca sa n-o mai lungesc, dupa aproximativ o ora de sunat aproape in continuu, reusesc performanta de a gasi o persoana care sa se ocupe de modificarea biletelor.

Si, cand credeam si eu ca o sa obtin niste raspunsuri, alt soc: persoana imi spune ca pentru a primi raspuns, trebuie sa trimit intrebarea pe adresa de email…

Cum ma minunam de ce anume a trebuit sa stau tot timpul asta la telefon, pentru un asemenea raspuns, am indraznit sa intreb:

„- Totusi, daca tot suntem la telefon, nu puteti sa imi dati raspunsul acum?”

La care mi se raspunde sec:

„- Nu, nu se poate!”

Si mi se tranteste telefonul in nas….

Recunosc, de data asta m-am enervat, mai ales ca aveam nevoie de un raspuns destul de rapid. M-am abtinut cu greu sa nu le doresc sa dea faliment, insa eu o sa le fiu client cat mai rar posibil… Daca exista alternative, sigur n-o sa-i aleg !

♣ ♣ ♣

Nu traiesc cu mania persecutiei si nu spun ca mi se intampla zilnic sa dau peste astfel de persoane. Din fericire, interactiunea cu multi oameni a fost o adevarata placere.

In general, imi plac oamenii si le doresc binele. Insa imi dau seama ca unora trebuie sa le doresc binele, si sa-i ocolesc.

De ce ar trebui sa accept de buna voie interactiunea cu oameni care sa-mi strice buna dispozitia si sa imi consume energia, mai ales cand sunt alternative?

Amabilitatea mi se pare o caracteristica de baza in interactiunile interumane, mai ales in contextul comercial. Ma intreb cat succes ar avea aceste persoane daca nu s-ar mai ascunde dupa firmele/institutiile in care lucreaza, si ar depinde direct de clienti…

Tu ce crezi? Ai trait astfel de situatii? Cum le gestionezi?

Cu drag,

Elena

Da mai departe:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Alte articole interesante

Cum petrec barbatii… si cum petrec femeile…... Week-endul trecut am participat la prima mea petrecere a burlacilor. De fapt, eu am fost admisa doar la “petrecerea burlacitelor”… 🙂 Cum la noi aces...
Cum poti ajuta o persoana apropiata ... Celor mai multi dintre noi le pasa de cei dragi, fie ca este vorba de cineva din familie, sau de un prieten. Si de multe ori avem impresia ca st...
Momentul in care devii sclavul altor persoane   Am primit o provocare de la coach-ul meu: sa fac ad-hoc un film in care vorbesc despre o provocare actuala. Este vorba despre felul in ca...
Primeste noile articole pe email

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>