Cum sa stabilesti o relatie de incredere cu clientii. Principiile unui maestru.

Author: Elena This entry was posted in Experiente personale, Relatii Sociale and tagged , , , , , .

Acum o saptamana, am avut ocazia sa intalnesc o persoana pe care o admir si pe care imi doream de mult timp sa o intalnesc. Spre norocul meu, a fost invitatul lunii aprilie la grupul de Coaching din Bucuresti – Coaching Support Group.

Aceasta persoana este Andy Szekely – celebru antreprenor, autor si speaker profesionist in Romania.

Partea cea mai frumoasa, a fost faptul ca Andy a abordat un subiect ce ma intereseaza in mod deosebit la momentul actual: cum sa creezi o relatie cu clientii tai.

Tony-Robbins-motivational-Speakersursa foto aici

La inceputuri, atunci cand vrei sa te lansezi ca antreprenor sau liber profesionist, exista doua baricade. Pe de-o parte esti tu, iar pe cealalta se afla oamenii carora vrei sa le oferi serviciile tale.

Prin urmare:

  • tu, din pozitia ta, nu ii cunosti pe cei care vor beneficia de valoarea adusa de tine
  • oamenii, nu stiu despre existenta ta si despre ceea ce ai tu de oferit

In situatia aceasta, apar cateva intrebari firesti:

  • Cum faci sa construiesti o punte intre tine si restul lumii?
  • Cum ajungi sa transformi necunoscutii in prieteni?
  • Cum reusesti sa castigi, si sa pastrezi increderea oamenilor, astfel incat sa te accepte in viata lor?

In viziunea lui Andy Szekely, exista cativa factori critici, care te vor ajuta sa construiesti o relatie solida, bazata pe incredere, cu cei din jur.

 

1. Pozitionarea pe piata

Pozitionarea se refera la strategia pe care o sa o adopti, in ceea ce priveste afacerea sau activitatea ta, pentru a castiga un loc in mintea oamenilor.

Poate ca pe piata sunt alte cateva sute de persoane care au acelasi de domeniu de activitate ca tine. In cazul asta ai nevoie de o strategie pentru a iesi din anonimat.

Intrebarile ajutatoare ar putea fi:

  • “Cum fac sa desfasor aceasta activitate intr-un mod diferit?”
  • “Ce anume as putea sa aduc nou in acest domeniu?”

Un alt aspect important, este modul in care alegi sa te pozitionezi, ca expert si ca antreprenor. Expertul este acea parte din tine, pasionata de domeniul ales, acea parte care doreste sa se specializeze. Iar antreprenorul, este partea care pune la dispozitia lumii, roadele muncii expertului.

Expertul cauta perfectiunea si amana iesirea la rampa, pe motiv ca lucrurile nu sunt suficient de bune. Antreprenorul, in schimb, cauta evolutia. El prefera sa aplice, sa testeze si sa invete din mers.

Legat de acesta lupta interna expert-antreprenor, Andy sustine: „Nu trebuie sa fie perfect, trebuie sa fie „on-time”.

Una dintre modalitatile clasice de a te pozitiona ca expert intr-un domeniu, este aceea de a crea produse cu amprenta personala:

  • O carte
  • Un blog
  • Evenimente
  • Materiale audio
  • O comunitate

Strategia pe care o adopti reprezinta structura pe care vei cladi mai apoi afacerea ta. Prin urmare, este important ca in faza intiala sa aloci timp pentru a crea o strategie care sa te sustina mai apoi pe drumul tau.

 

Poti citi continuarea acestui articol pe site-ul http://coachinginbucuresti.ro/

Da mai departe:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Alte articole interesante

Iubiri toxice: oameni alaturi de care relatiile su... In mod normal, militez pentru rezolvarea problemelor aparute in cuplu. Totusi, viata alaturi de anumiti oameni poate fi extrem de dificila. Sunt iubi...
Primul pas in atragerea partenerului perfect "Învaţă să te cunoşti şi coboară în tine însuţi." Pierre Corneille  Salutare! 🙂 Atunci cand simti ca iti lipseste ceva in viata, zona aceea iti ...
Greselile comune, care iti pot distruge relatia de... "Acolo unde "merge şi aşa", nu merge." Sursa foto aici. Zona relatei de cuplu este locul in care te poti dezvolta enorm pe plan personal, emot...
Primeste noile articole pe email

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>